måndag 25 februari 2013

En kväll på Fotografiska

I morse var det jättedimmigt så jag tog med kameran och tog lite bilder på väg till jobbet. Det var lättare sagt än gjort att fånga dimman, men den här blev fin tyckte jag.

Efter jobbet gick jag med min sambo och några gemensamma vänner till Fotografiska. Fotografiska är verkligen ett favoritställe för mig som fotograf och mitt intresse att se foton/bilder av olika slag. Därför har jag årskort där och tillhör Fotografiskas "familj" som det heter. ;) Väldigt prisvärt är årskortet må jag säga, 495:- kostar ett årskort och då kostar ett inträdesbesök 110:- Så gillar man foto och bor i Sthlm så satsa på ett årskort tipsar jag.

Vi såg denna gång David LaChapelles utställning Burning Beauty för andra gången. Hans bilder kan vara väldigt provocerande men de berättar också en historia om vår samtid. Jag tycker han är jättebra. Fotografiskas shop är också väldigt häftig och har hyllmeter med olika fotoböcker och även en del inredningsgrejer/detaljer. Så jag kom faktiskt hem med två små saker från Fotografiska idag. Ta dig en titt nedan. Jättefina tycker jag och de kommer passa väldigt bra på vårt kylskåp. Mönstret är Fotografiskas egna logo.

Kram T
 
I morse var det väldigt dimmigt. Försökte fånga lite av det
Fotografiskas klassiska entré.
Efter lite mat i magen fick vi energi att gå och titta på en massa foton.
Några besökare beskådar David LaChapelles bild "The Deluge".
I shopen kan man handla många fotoböcker och lite annat smått och gott.
De har fina magneter med tänkvärda ord på. Men med mig fick de söta grafiska magneterna längst ned följa med hem.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar