söndag 27 oktober 2013

Inköp av möbler

Igår lördag så gnetade och grejades det här hemma med att städa, plocka undan och laga mat till middagen senare under lördagskvällen. Vi hann dock med ett stopp i Kungens Kurva för att gå på Mio möbler och eventuellt även Stalands möbler. Men det behövde vi inte! Vi hittade på Mio avlastningsbordet vi ville ha och beställde det. Sedan verkade min sambo ha en bra "inrednings" dag så vi köpte faktiskt några saker till...
Avlastningsbordet Smögen som vi beställde. Hoppas det blir bra på plats? Alltid så nervöst att det inte ska passa in. Vilket är viktigt att det gör, hur fint det än är i butik innan.
Lampa till sovrummet. Blev jättebra när vi satte upp den men vi tog en alldeles för stark watt på lampan så det blir till att byta så den blir mysigare.

Vanlig hallmatta i ull. Vi tog den svart i korta versionen. Jag var skeptiskt men den blev väldigt bra på plats. Kanske blir det en svart i lång version i en annan del utav hallen senare ?

Cato takspot. Vi har en från samma märke fast i köket med 5-lamor på en rak stång. Denna kommer få sitta i hallen. Kul att få fortsätta med samma stil i rummet bredvid. Särskilt när vi gillar den sen tidigare. :-)


På kvällen blev det en jättelyckad middag med min sambos föräldrar och hans lillebror. Vi åt:
  • Förrätt: Nachochips med två olika röror, bönröra och majsröra. Bönröran är alltid lika god och populär men den ny-testade majsröran var inte en lika stor hit. Tyckte inte ens jag som gjort den! ;-) Vi drack goda specialöl från olika små mikrobryggerier.
  • Varmrätt: Pulled pork som hade stekts i ugnen i 6-tim så den blir jättemör och med god kryddning. Man äter den med tortillas och grönsaker, ost, chipotle, crème fraiche eller annat man vill ha. Som tacos/fajitas ungefär. Mycket gott i alla fall. Vi drack ett väldigt gott rödvin till. Eikendal, Sydafrika, druva pinotage 99:- på systembolaget.
  • Efterrätt: Till efterrätt blev det klassisk äppelpaj med vaniljglass. Provade dock en ny variant för mig med sirap i som blev knäckig i konsistensen. Väldig god må jag säga. Lite lös kanske men det kan jag fixa till nästa gång jag gör den för det lär verkligen bli en nästa gång på den pajen! ;-)


Vi fick en liten present av sambons föräldrar. Alltid lika trevligt och de var verkligen fina.  




Nu är det verkligen godnatt och sov gott!
Kram T




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar