onsdag 13 november 2013

Ekologiskt och naturligt

Jag har länge använd naturlig/ekologisk hudvård, särskilt till mitt ansikte och numera försöker jag även köpa naturlig/ekologisk hudvård till resten utav kroppen. Har precis börjat att prova ett nytt schampo och balsam som kommer från märket Angel. Det är naturligt och det är oftast inte samma sak som ekologisk. Men det här verkar riktigt bra om man läser innehållet, men hur miljövänligt det är egentligen vet jag inte då jag inte är expert. Resultatet efter ett par veckors användande är toppen. Det luktar fräscht och gott, konsistensen är krämig och mjukt och mitt hår blir superbra efteråt. Mjukt, rent och inte torrt på något sätt. Lätt att styla och inte flygit eller elektriskt på något sätt. En topp 5 helt enkelt för schampot och balsamet. Jag rekommenderar det verkligen


Så här ser schampot ut och det är min nya favorit måste jag säga och jag köpte det härifrån - Eleven

Det här har jag också köpt mig en liten flaska av. Ska kunna användas till 18 olika användnings områden, tvätta händer, kroppen, och håret. m.m. till och med att städa hemmet med!? Jag använder den just nu som duschkräm. Tycker dock att jag känner mig torr eller i alla fall väldigt stram i huden direkt efter användning. Får återkomma med eventuellt mer info hur jag tycker den är senare. Den heter Dr Bronner's och är också köpt på  - Eleven
Här är ett märke från Maria Åkerberg/Dermanord som jag använt under många år till främst mitt ansikte men även den här underbara Hair & Body schampot. Det är svenskt och kommer från Göteborg från början.
Här är ett nytt märke jag börjat nosa på och använda. Bra recensioner och har testat dagkräm, nattkräm och även ögonkräm. Nyss köpte jag handlotion och sedan vill jag prova en ansiktsmask som ska göra under för hyn. Märket finns lite överallt på webben och säljs även på Åhléns.



Förutom alla bra naturliga och ekologiska produkter jag använder eller kommer att använda så måste man sköta om sin nattsömn. Så nu är det dags för lite skönhetsömn. 


Godnatt


 Kram T



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar