onsdag 26 juni 2013

Spontandate och bio

Godkväll!

Idag blev det en spontandate med en väldig härligt vän. Hon ringde mig på jobbet och undrade om jag hade tid att ses och kanske se en bio. Fast jag är så trött om kvällarna efter jobbet så tackade jag gärna ja då vi sällan ses. Jag fick i uppdrag att boka bio och hon skulle fixa något ställe att äta på.
Vi hamnade på Bejing8. Otroligt mysigt, fräscht ställe som serverar världens godaste dumpling. Gillar du dumplings? Gå dit! :-) 

Bild från min iPhone.




Jag hade länge velat se någon av Ryan Goslings nya filmer som kommit. Tyvärr hade den ena slutat gått så det fick bli den andra som heter "Only God Forgives". Den är regisserad av Nicolas Winding Refn. Han har tidigare gjort filmen "Drive, även den med Ryan Gosling i huvudrollen. Jag har sett Drive och gillade den verkligen trots att den var väldigt våldsam i vissa scener. Jag förstod även att denna film säkert skulle vara våldsam den med. Men vilken besvikelse filmen var! :-/ Helt bisarr historia och skådespeleri och otroligt hemskt våldsam så min vän sade efteråt halvt på skoj att; " Sista gången du väljer film Tina" Jag höll genast med henne... trots att Ryan Gosling är det vackraste jag vet! ;-)

Bild från IMP Awards.


 Kram T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar