måndag 15 juli 2013

Sköna dagar

Nu har vi landat på Österlen, i Vik sen i lördags. Vi njuter av det fina vädret och god mat och goda viner. Undrar hur det blir med vikten? ;P Försöker dock att powerwalka/morgonjogga för att hålla det värsta borta? Tänkte ge mig på lite lättare yoga också då jag är så himla stel. 

Det är så vackert här nere och en massa små mysiga ställen att upptäcka hela tiden. Imorn blir det nog Kiviks Marknad.
                          
Första doppet för mig i år. Killarna förevigar varandra med mobilen. Mina härliga matkillar i köket. Jon diggar till reggaemusiken vi spelar medan vi lagar mat. :-) 

                         
Brukar att inte försöka dricka så mycket öl men den här är god. Fina grillen vi har tillgång till i huset. Indirekt grillad entrecote är mycket gott kan jag säga, men vi började med en supergod förrätt på vattenmelon, fetaost, lite rostade pumpakärnor och dressing. *mums*

                          
När vi var på en liten fotoutflykt så såg vi den här snyggingen. En Porsche Carerra S. Skulle verkligen vilja provköra en Porsche någon gång. 

                           
Utsikten på första morgon powewalken/joggen. Riktigt härligt med havet. :-) 

                             
Min sambo leker och spejsar med en elektrisk flugsmälla? Hobbyfotografer som vi är så bllir det en del modellerande/spexande framför kameran också! *hehe* 
                              
Denna kväll bjöds det igen på grillad entrecote men tilllagad i en "sous vide" där man lagar i vakum och sedan steker på grillen. God sallad och ett jättegott smaksatt smör med mögelost. *mums igen* :-) 
Kvällen avslutades med en parti TP. 

                                                                     Syns snart igen!
                                                                        /Kram T



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar