söndag 24 mars 2013

Helgen som varit...

Helgen är nästan slut och den har varit lugn men även händelserik. Fredag kväll blev det restaurangbesök på restaurang Cloud Nine med min härliga sambo. Mycket bra ställe med god mat och väldigt bra service. Vi åt Dim Sum som bokstavligen kan översättas som "vidrör hjärtat". Dim Sum består av olika små rätter och olika typer av degknyten. Mycket gott och smakrikt. Sedan gick vi till Fotografiska och såg nya fotoutställningen med Henri Cartier-Bresson.

Lördag upp tidigt och for in till stan med sambon för att fotografera morgonljuset då det var strålande sol. Vi åt frukost ute på stan och sedan klämde jag in lite träning och lördagskvällen avslutades med mysmiddag med entrecote och ett gott rödvin.
Vi gick till favoritstället Kafé Esaias då frukoststället inte hade något bra kaffe. Rekommenderar verkligen Esaias espresso. De har till och med en egen blandning
Mycket gott rödvin jag köpte med hem från Systembolaget. Passade mycket bra till kött. :-)

Söndagen spenderades på Café Sirap med några goda vänner. Amerikansk brunch med äggröra, bacon och korv och som avslut blåbärspannkakor med sirap. *mums* 
Man är dock mätt lääänge efter! ;-)
Väldigt gott men ska kanske inte ätas varje dag eller helg? ;-)  










Liten ögonshoppingrunda hann jag med i helgen. Dock inget inköp till lägenheten då det är lite svagt i plånboken så här innan lön och dessutom lade jag istället pengar på en födelsedagspresent till min mamma som fyller år nästa lördag på påskafton. Men jag vill visa lite inredningssaker jag fick syn på och gillade och kanske är sugen på att köpa? :)
Det här blev mammas present från KappAhl och en scarves som jag inte hittade bild på. Oj tänk om mamma ser vad hon ska få i present? Ingen fara, mamma läser inte denna blogg och dessutom kan hon knappt använda datorn då hon skaffade sin första för ca 6 månader sen. ;-)
Saker jag sett och gillat i helgen: Kudde på Åhléns men kommer inte ihåg från vilket företag? Motiv av kända Stockholmsbyggnader. Fina sängkläder + kudde från H&M Home. Fast jag vill ha de vita fjärilssängkläderna, inte lila. Sedan ett sopskyffelset som är "look-a-like"den från Iris Hantverk.


Kvällens sista sak att göra är att lägga in en beställning på lite vitaminer och mineraler från Bodystore. Så kanske jag blir lite piggare framöver?

 Kram och god natt från T's lilla vrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar