lördag 16 mars 2013

Trött fredagskväll.

Efter en hel jobbvecka utan sjukdom eller resor är jag ganska trött. Har jobbat hårt men tyvärr inte tränat något på länge nu och det sätter sina spår i humöret och den allmänna helhetskänslan. Inte heller tillräckligt pigg för att inspireras av eller orka skriva något om heminredning. Hade laddad med bilder från nätet på vissa grejer jag gillar, är fina men för trött för att lägga upp och skriva. Saker som har hänt som kan kopplas till gamla inlägg är att:
1) Jag mailade den tyska butiken Marron om klämspotslampan från HAY. Undrade om de kunde skicka två st till Sverige. Fick svar att de levererar inte till Sverige just nu men de ska till hösten börja med sin online shop. :(
2) Mailade den amerikanska butiken West Elm om lampan jag gillade fanns i rostfritt men det fanns den inte. :( Dessutom så kollade jag hur dyrt det skulle bli och beställa därifrån? Nästan dubbelt så mycket priset skulle det bli med frakt, skatt och tull. Inte värt det då det finns liknande fina i Sverige. Men de levererar iaf till Sverige och det ska de ha kredit för tycker jag.
3) Mailade en svensk inredingssida Inreda.com om nästan en identisk klocka jag hittade på den amerikanska webbsidan West Elm. Givetvis var den slut i sortimentet men de skulle iaf maila mig när den kom in igen. Den moster 825-: och blir betydligt billigare än väggklockan från West
Elm.

Fredagskvällen avslutades dock i godavänners lag med mysig middag och gott vin. Men när klockan tillslut blev 23 så orkade vi inte mer. Nya pigga tag imorgon lördag. Här är iaf en bild på helgens önskeinköp och troligtvis på riktig.

Over and out

Kramis T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar