tisdag 21 maj 2013

Amsterdam - Hotellet

Nu är det dags att börja visa lite Amsterdam bilder och berätta hur det var på min och min sambos härliga weekend i Amsterdam.
Sambon hade bokat ett riktigt fint designerhotell lite utanför stadskärnan. Typ som i utkanten på Kungsholmen, Hornstull, utkanten av Östermalm/Gärdet. Det gick och gå in på 15-20 min. Det var pampigt och modernt med en touch av gammal epok. En hel del designerdetaljer men med en lustig inställning till hur man vill spendera sin tid på toaletten då toalettens väggar var helt i glas. Svart glas dock men man såg helt klart vad personen som var på toaletten gjorde och om sen var naken eller inte! Ingen privacy där inte!! :P Varje rum var som ett loft. Sängen däruppe och toalett, en liten soffa, tv och förvaring där ner. Otroligt skön säng. Den sov vi gott efter allt promenerande hela dagarna. :) Restaurangen var också modern och väldigt fin men vi tog bara en öl när vi kom fram på onsdagkväll. Frukost åt vi på annat ställe än hotellet. Oftast för att hotellens frukostar brukar vara mycket dyrare än ute och det är roligare att upptäcka staden genom olika frukostställen. Här kommer bilder från hotellet.

Kram T





















4 kommentarer:

  1. Hej! Fantastiskt fina bilder du tagit :) ! Är du intresserad av heminredning så kanske du vill besöka vår webshop på http://www.mixhuset.se där vi säljer heminredning, shabby chic, Yankee Candles, presentartiklar, maskeradkläder, Himalaya saltsten och mycket mer därtill! Välkommen att besöka oss och ha en fantastisk dag :) ! Mvh Mixhuset

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Tack så mycket! Jag ska absolut gå in på er webbsida och titta. :) Ha en bra dag ni med.

      Kram T

      Radera
  2. Hej! Vilka härliga bilder :) Jag hade ett par tunna bomullsgardiner hemma som jag bara sydde om till klädskåpet. Jag tyckte att det såg "rörigt" ut man såg alla kläder, men nu är jag jättenöjd :) Kram Knorkan

    SvaraRadera
  3. Tack! Amsterdam var en jättemysig stad. Tack för tipset. Trodde dock det var spets men tunna bomullsgardiner fungerar nog minst lika bra.
    Du har en otroligt insprerabde blogg och fina saker i din webbutik.

    Kram T

    SvaraRadera