måndag 20 maj 2013

#formtopp13 - uppdatering

Måste skriva lite om träning och #formtopp13 som jag följer, alltså en träning och kostutmaning från en träningsblogg.

Det var svårt att få till träning och bra mat när vi var i Amsterdam. Kanske liite för många öl än vad jag tänkt mig men de var så goda. Men sambon och jag fick i alla fall till ett riktigt bra löppass en morgon. 7km och lite styrketräning med situps, armhävningar och upphopp i en park bredvid hotellet.
Sambon och jag utanför hotellet innan vi drog iväg på löppasset. Tror klockan var 07.10.

Sedan kom en riktigt hemsk jobbvecka med sena kvällar och en trött Tina. Fick boka av alla träningspass ett efter ett. Men körde i alla fall spinning på lördagen som var tufft men störtskönt.

Idag måndag på den nya vecka sprang jag hem från jobbet efter vårt kvällsmöte. Det gick bra. Kände mig stark och orkade hyfsat lätt faktiskt. Skönt väder där värsta värmen försvunnit.
Det finns några pannbenssträckor och det är broarna. Alviksbron är ok. Ganska mysig med utsikt över vattnet men den som kommer efter med Essingeleden som är alldeles bredvid är inte rolig. Susande bilar och dålig luft och att det blåser en hel del. Sedan är det ok genom Gröndal och Liljeholmen. Hade bara sprungit till Gröndal förut. Förvånad att det bara är 9km från jobbet och hem. Trodde det var längre?
Den långa bron att besegra på vägen hem. Alviksbron i början

Slutresultatet efter lite nedjogg och stretch! :-)

Nä nu måste även skönhetssömnen intas annars spelar det ju ingen roll om man tränar bra och äter bra. Sömnen är viktigt och jag har svårt att få till det ibland...  nej ofta!



Kram och Godnatt från T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar