söndag 5 maj 2013

Husmöte

Hej igen!

Här kommer en rapport om husmötet jag och sambon hade i helgen. Vi har nu bott i lägenheten i lite mer än 7månader och vi har fått i ordning så mycket vi kan tillsvidare. Det finns en skvätt rester utav flyttkartonger i arbetsrummet men två av dem innehåller alla tavlor/foton vi hade på väggen i respektive lägenhet så de får vänta lite till plus att vi behöver mer förvaring i arbetsrummet för att få upp två andra flyttkartonger som väntar., men jag kanske har kommit på en lösning innan vi kan införskaffa mer förvaring.

I alla fall så blev husmötet förlagt till ett av våra favorit espressocaféer, da Matteo på Fridhemsgatan i Stockholm.
Här sitter vi med våra iPads och mobiler. Skönt med gratis wifi så vi kunde kolla nätet efter inspiration och bilder. :-)
Där kunde vi i lugn och ro med wifi uppkoppling gå igenom rum för rum i lägenheten VAD som behövdes göras, vad vi VILL göra och NÄR. Vissa saker är mer akut och behöver åtgärdas ganska omgående och vissa vill vi göra snart men det behöver planeras in i budgeten. Men vi fick mycket gjort och det var skönt att ta tag i lägenhetens behov och våra tankar/önskningar så här gemensamt. Jag var först skeptisk till att göra det så där hemifrån på annan lokal men det var faktiskt en briljant idé från min sambo. Det blev mer neutralt att inte vara hemma på plats i lägenheten, särskilt för mig då eftersom jag kan ånga upp mig lite grann! ;-)

Här är lite vad vi kom fram till:

Skärmdump från min mail på iPhonen. Så slipper ni läsa alla detaljer. ;-)

 ...osv för alla rummen i lägenheten

Det sista vi bestämde var: Inför tisdag: spegel och glas till brevinkast, golvlampa, trähyllor, inlines
Balkong, helgen efter Amsterdam
18-19e maj, Lördag förmiddag
Slipa balkong
Spackla slipa och fixa lampan i hallen
Slipmaskin? Kolla m pappa

Givetvis kommer vi ha husmöte igen när vi är klar med de sakerna vi bestämde skulle göras, för att fortsätta beta av vad vi behöver göra och framförallt vad vi VILL göra med lägenheten. :-)


 Natti, Natti från  T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar