söndag 26 maj 2013

Namngivningsfest

Idag har jag varit på min första namngivningsfest. Det är oftast det man har när man inte är troende och inte vill köra ett vanligt traditionellt dop i kyrkan. Vi var på ett jättefint gammalt värdshus utanför stan. Föräldrarna höll tal, berättade om dottern Ellen och hennes namn. Sedan läste de en dikt och även farmor och mormor läste en dikt. Därefter sjöng vi alla en sommarsång. Alla skrev i en gästboken och det fanns en liten kamera som föräldrarna ville att man skulle fota sig själv så de fick ett minne av vilka som var där. Det var en kul idé! :-)

Jag hade köpt en ny klänning till tillfället och målat naglarna i en härlig ceriserosa färg med matchande läppstift. :-) 

Nu är vi på väg hem och jag är riktigt söndagsseg. Få se vad jag orkar hittar på  så här sista timmarna på helgen?  
Klänning köpt på Gina Tricot


Kram T


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar