lördag 20 april 2013

Lördag in my mind.

Idag har jag varit på loppis. Har inte varit så mycket för loppis förut eller intresserat mig för begagnade saker heller, men sedan mitt inredningsintresse ökat lavinartat så har jag börjat intressera mig för dessa aktiviteter/saker också. Fyndade faktiskt en hel del saker som jag visar längre ner här i bloggen. Dagen avslutades med middag hos sambons föräldrar. Det är alltid trevlig och sambons mamma är väldigt inredningsintresserad så vi har alltid mycket att prata om. Vi halvbestämde att träffas för att gå på Svenskt Tenn tillsammans nästa vecka och kanske ta en afternoon tea på T/BAR som ligger i Hotel Diplomat, Strandvägen i Stockholm. Det skulle vara väldigt kul om det blev av? Den som lever får se?

Miljöbild
Ett annat bort på loppisen. Det var många bord och mycket folk. Mycket "skräp" men en del guldkorn också.
Vinställ för en 10:a. Kanske inte världens vackraste men vi behöver ett och detta är helt tillräcklig fin.
Detta var en lustig sak. Jättefint skick och i emalj som jag börjat gilla lite. Det var en sak man använde till lavemang inom sjukvård förr i tiden. Hehe kanske inte det jag hade tänkt använda den till! ;-) Det blir nog som en kruka till någon hängväxt på balkongen kanske?
Fina glasflaskor med porslinskork. Delvis slitna men jag fick alla tre för 50:- så det är ok. Notera att de har typ lika färg som våra nya inköpta glas från Kartio.
Fina mindre kakelplattor som kan fungera som t.ex. glasunderlägg, underlägg/dekoration till ljusstakar, krukor på balkongen, eller bara som dekoration, lutande på någon hylla?


Godnatt lilla bloggen för ikväll. ;-)

Kram T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar