lördag 13 april 2013

Tapeter

Gokväll!
Så skönt med fredag och helg. Det sägs även att vädret ska bli riktigt bra OCH varmt i helgen. Den som lever får se? Men ikväll är det gräsänka som gäller. Sambon är ute på galej med en kompis och jag har lägenheten för mig själv och tänkte återgå till att skriva om vad jag kom fram till när låg sjuk.

Jo det här med tapeter. När kärleken och jag flyttade in i vår fina lägenhet så tyckte vi om den precis som den var. Vi kände inget behov alls av att måla eller tapetsera om på något sätt. Allt var fräscht och mer eller mindre i vår stil. Nu har vi bott här ett tag och det böjar växa fram en lust/vilja till  att ändra om med tapeter, målarfärg så det blir mer "oss" och vad vi vill ha. Vi hade redan en favorittapet i åtanke som fondvägg i köket, men vi har redan en väldigt cool tapet i köket och vi vill inte ändra den. Så nu blir frågan var ska vi ha favorittapeten nu då? Jo troligtvis i hallen. Här en bild på vår favorittapet som vi vill ha. Vi såg den första gången på vårt favorit espressocafé på Södermalm.

Den heter Selvas de Mariscal och kommer från Tres Tintas. Alviks måleributik
Om vi inte ska ha den så finns det andra svartvita tapeter som är fina.

Inspiration från bl.a. Homepoint och Happy Homes

Väldigt coola tapeter har Mr Perswall också.
Nä nog om taper för ikväll. Nu måste jag i säng eftersom det är en tidigt dag imorgon då jag ska åka norrut till f.d hemstaden. Familj och gamla vänner står på agendan i helgen.

Kram T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar