måndag 8 april 2013

Måndag, ny vecka, nya friska tag?

Måndag och ny vecka, men jag börjar veckan med en förhoppningsvis sista sjukdag hemma. En "safe day" så att säga. En dag att känna sig riktigt frisk på. Jag är helt feberfri men hostan finns där fortfarande men inte så himla djup och ihärdig som tidigare.

Började dagen med att äta frukost i sängen, läsa ikapp bloggar jag följer, chattat med sambon och en kär vän jag inte hinner se så mycket IRL. Surfat runt på nätet och kollat allt möjligt men mest inredning. Tankar har föds, inspiration har väckts och min kreativa ådra har matats med saker jag vill göra och förändra i lägenheten. Men vad har egentligen kommit ut av allt detta surfande och tänkande, drömmande. Ska försöka mig på en liten summering.

  • Soffa
  • Tapeter
  • Garderober
  • Tv-bänk
  • Tavlor

Drömmer om en ny soffa! Sambon är inte så pigg på det. Vi har en ganska fräsch stilren soffa från Furinova men den är är RÖD! Jag gillar rött men mer som en accentfärg på accessoarer inte på en stor möbel. Jag vill ju helst ha ljusa naturfärger för de ger mig ett lugn efter ett väldigt livligt och färgglatt jobb. Kan gärna lägga till färgklickar på detaljer som kuddar, mattor, plädar, smådetaljer etc. Dessutom säger sambon att köpa ny soffa är en ganska stor investering ekonomiskt, vilket han har rätt i så jag får drömma vidare lite till.
En soffa i klassisk Howard stil eller en mer modern tidlös stil? Bilder från Mio

Känner att det kommer bli vääärldens längsta inlägg om jag fortsätter så jag får avsluta nu och skriva mer om det jag kommit fram till i flera inlägg. Dessutom kurrar magen efter middag nu!

På återseende

Kram T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar