söndag 28 april 2013

Lördag och söndags summering

 Oj det blev ett långt inlägg om fredagen. Stackars er som läste hela det. Då blev ni nog trött i ögonen! ;-)

Här kommer lite summering och inspiration från lördagen och söndagen.
Lördagen bjöd på vårstädning i bostadsföreningen och ett väldigt fint väder. Härligt! :-) Städningen avslutades med korvgrillning. En sak som var nytt i bostadsföreningen var att de har ordnat med ett "bytesrum". Där kan vi medlemmar lämna in lagom stora saker som är hela och rena och som vi tror någon annan vill ha till att byta. Det tycker jag är en toppenidé i detta konsumtionssamhälle. Att istället för att slänga så byter man med varandra. Det är inget nytt då secondhand och loppis bara blir allt populärare och butiker som t.ex ReFurn och Tid och Rum finns och givetvis flera andra likande butiker.
Lördagens bytesfynd blev den här vackra stora gamla flaskan med porslinskork där det står Grönwalls Bryggeri, Stockholm, Klass . Kollade upp det på webben och det blev en liten spännande läsning på Wikipedia, läs gärna själv.

Söndagen fylldes med träning på förmiddagen och en hel del läsning av de inredningsbloggar jag följer som t.ex. Julias Vita Drömmar, Knorkan och en för mig ny trevlig blogg som heter Pastill.nu. De har så fina bilder och saker och det är extra trevligt att de två förstnämnda bloggarn även har webbutik. Fyndade lite saker på Tradera idag... trodde jag!? Det visade sig att sakerna som såldes på auktionen på Tradera finns nya i en webbutik och då till billigare pris än vad jag köpte dem för. LURAD :-/ Ja ibland får man lära sig den hårda vägen...
Bilder från webbutiken Glasverandan

Söndagen avslutades med fika på ett av våra favorit espressoställen i stan da Matteo, och Jesper som jobbar där är alltid lika trevlig och gullig som vanligt. Idag fanns det en liten valp där som heter Lily, en fransk bulldog valp. Ursööt, så nu är jag lite småkär och vill köpa mig en liten fransk bulldog!
Detta är inte Lily då jag glömde bort att fota henne. Så betagen blev jag. :-) Detta är bilder lånade från webben när man söker på bilder av fransk bulldog.

Natti Natti kramar från T

1 kommentar: