torsdag 18 april 2013

Saker son snurrar i mitt inredningshuvud.

Ja det som snurrar där just nu är att jag vill köpa nya temuggar/koppar. Har Höganäsmuggar just nu i kobolt blått och några mindre i mörkt grön från  serien Collection. Men är ganska less på dem och vill köpa nya, men då får det gärna vara några som jag kommer gilla ett bra tag framöver.
Vad har jag kommit fram till just nu?
Mon Amie är härligt fräsch, men håller den i längden?
Ostindias nya Floris är fin och klassisk.
Denna heter Pergola. Den är söt och kanske en som håller i längden?

Alla bilderna kommer från en bra webshop som heter Designonline. De har väldigt mycket porslin, glas och annan design. Fri frakt dessutom. Det är alltid trevligt.

Som någon kanske ser så är alla kopparna från Rörstrand. Det var inte medvetet när jag tittade efter temuggar/koppar. Det bara blev så :-) Sedan går muggarna/kopparna i blått och vitt. Det är medvetet då jag tycker blått och vitt är fräscht. Dessutom har vi mycket blått och vitt redan i glas och porslin i köket. Det såg vi förut då sambon och jag hade packat upp våra saker efter flytten. Jag är inte klar med vad det blir för val. Om jag känner mig själv rätt så skulle jag inte bli förvånad att det kan bli helt andra än dessa. Det får fortsätta snurra lite mer i huvudet...


Kram T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar